Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg, ul. Toruńska 200, 62-600 Koło, woj. wielkopolskie, tel. 063 2610576, fax 063 2610576.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzdkolo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ulicy Bogumiła w Kole ETAP I - od km 0+130,25 do km 0+963,50.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, nie przysługuje odwołanie.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy Bogumiła w Kole ETAP I - od km 0+130,25 do km 0+963,50
Zakres robót obejmuje :
I. Część drogowa
1. Roboty przygotowawcze - mechaniczne ścinanie drzew z karczowaniem pni o średnicy 16-55 cm, wraz z wywiezieniem karpiny, dłużyc, gałęzi.
2. Roboty rozbiórkowe - rozebranie nawierzchni z mas mineralno-asfaltowych, podbudowy z kruszywa 20 cm, nawierzchni chodników z płyt betonowych 35x35x5 oraz z kostki betonowej, krawężników obrzeży, podbudowy z betonu gr. 15 cm, poręczy ochronnych, ogrodzeń z siatek.
3. Roboty ziemne - koryto pod poszerzenie nawierzchni, ściek uliczny, krawężnik, zatok autobusowych, zatok postojowych, zjazdów, poszerzenie koron.
4. Urządzenia odwadniające - ława betonowa pod ściek uliczny, ścieki uliczne o szerokości 20 cm.
5. Krawężniki i obrzeża - ława betonowa z oporem pod krawężnik oraz obramowanie zjazdów, krawężnik 20x30 oraz 12x25, obrzeża betonowe 30x8.
6. Zatoki autobusowe - profilowanie i zagęszczenie podłoża, warstwy odsączające, podbudowy z mieszanki betonowej B-20, nawierzchnia z kostki brukowej gr. 8 cm, demontaż zatok autobusowych
7. Zatoki postojowe - profilowanie i zagęszczenie podłoża, warstwy odsączające, podbudowy z mieszanki betonowej B-20, nawierzchnia z kostki brukowej gr. 8 cm.
8. Nawierzchnia jezdni - mechaniczne frezowanie, profilowanie i zagęszczenie podłoża, podbudowa z tłucznia kamiennego, wyrównanie istniejącej nawierzchni połączenie międzywarstwowe, nawierzchnia z betonu asfaltowego.
9. Zjazdy - profilowanie i zagęszczenie podłoża, warstwa podsypkowa piaskowa, podbudowy z mieszanek betonowych gr 15cm, nawierzchnia z kostki brukowej betonowej gr.8cm.
10. Ciągi rowerowo-piesze - profilowanie i zagęszczenie podłoża, warstwa podsypkowa piaskowa, podbudowy z mieszanek betonowych gr. 10 cm, nawierzchnia z kostki brukowej betonowej gr.6cm.
11. Znaki drogowe pionowe - demontaż słupków i znaków pionowych drogowych, ustawienie słupków i znaków drogowych pionowych.
12. Znaki drogowe poziome - wykonanie oznakowania poziomego odblaskowego cienkowarstwowego.
13. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu - ustawienie balustrady ochronnej U-11a
14. Tereny zieleni - profilowanie trawników oraz humusowanie terenów zielonych.
II. Część drogowa-Etap II
1. Roboty rozbiórkowe - rozebranie ogrodzenia posesji z siatki, rozebranie fundamentu ogrodzenia, wykonanie fundamentu betonowego, ustawienie ogrodzenia siatki,
2. Nasypy - wykonanie korony drogi w nasypie, zagęszczenie nasypu
III. Kanalizacja deszczowa
1. Wykopy linowe pod przykanaliki wraz z zasypaniem2. Przykanaliki kanalizacyjne z PP K2-Kan fi 200
3. Studzienki ściekowe uliczne betonowe fi 500
4. Odtworzenie nawierzchni
IV. Sieć energetyczna
1. Ręczne kopanie i zasypywanie rowów dla kabli
2. Nasypywanie piasku na dno rowu
3. Układanie kabli wielożyłowych
4. Badanie linii kablowej nn
5. Układanie rur ochronnych z Arot
6. Montaż i stawianie słupów pojedyńczych
7. Montaż i stawianie słupów bliźniaczych
8. Montaż poprzeprzeczników przelotowych, trzonów kabłąkowych, przyłączy, mostków rozłącznych, odgromników, uziomów poziomych
9. Mechaniczne pogrążanie uziomów
10. Demontaż słupów żelbetowych, słupów drewnianych, przyłączy napowietrznych.
IV. Sieć telekomunikacyjna
1. Wyciąganie kabla wypełnionego w powłoce termoplastycznej
2. Wykonanie przepustów pod drogami i torami
3. Budowa kanalizacji kablowej pierwotnej
4. Budowa studni kablowych rozdzielczych
5. Montaż elementów mechanicznej ochrony
6. Budowa gardeł dodatkowych prefabrykowanych
7. Rozbiórka studni kablowych
8. Likwidacja ciągów kanalizacji kablowej
9. Montaż złączy równoległych kabli
10. Wyłączenie kabla równoległego ze złącza
11. Pomiary końcowe prądem stałym
12. Pomiar tłumienności skutecznej
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20-7, 45.23.13.00-8, 45.23.14.00-9, 45.23.23.10-9.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 15.11.2007.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
- Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga złoŜenia wadium..
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie zawodowe:
Wykonawca musi wykazać, że zrealizował jako strona umowy w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzonej
działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwóch robót zakresem i wartością porównywalną (tzn. o wartości minimum 75% ceny brutto zaproponowanej w ofercie), z przedmiotem zamówienia.
Dysponują potencjałem technicznym tj. mają zapewniony dostęp do:
- wytwórni mas bitumicznych (dowóz maksymalnie 1,5 godz., odległość maksymalnie 60 km)
- zaplecza laboratoryjnego
- układarki mas bitumicznych
- koparki
- ładowarki
- walca drogowego gładkiego 11-14 MG
- środki transportowe (np.: ciągniki, samochód skrzyniowy lub samowyładowczy);
- sprzęt do zagęszczania gruntu;
Zamawiający nie dopuszcza podwykonawstwa w zakresie robót bitumicznych.
Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym:
- kierownik robót - 1 osoba,
- laborant - 1 osoba
- geodeta - 1 osoba
3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
5. Spełniają wymagania określone ustawą Prawo zamówień publicznych oraz niniejszą SIWZ.
6. Wykonają zamówienie z należytą starannością, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawa o ruchu drogowym.
7. Udzielą 36 miesięcy gwarancji na wykonany przedmiot umowy.
8. Akceptują postanowienia projektu umowy stanowiącej część dokumentacji przetargowej.
9. Złożą ofertę wraz z wymaganymi dokumentami, oświadczeniami, załącznikami oraz zaświadczeniami.
Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach, zaświadczeniach i oświadczeniach.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie o psełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udiezlenie zamówienia publicznego
2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3) Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynika ono z innych przepisów prawa lub innych dokumentów.
4) Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
5) Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24, ust. 1, pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24, ust. 1, pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Doświadczenie:
Wykaz zrealizowanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie,
minimum dwóch robót zakresem i wartością porównywalną (tzn. o wartości minimum 75% ceny brutto zaproponowanej w ofercie), z przedmiotem zamówienia
- CPV 45233220 - roboty budowlane w zakresie budowy dróg
Potencjał kadrowy:
Wykaz osób (kierownik robót, geodeta, laborant) i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresy wykonywanych przez nich czynności.
Do wykazu należy dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień oraz kopię zaświadczenia o wpisie do właściwej izby samorządu zawodowego, w przypadku zatrudnienia podmiotu obcego - oświadczenie o gotowości do współpracy przy realizacji zamówienia
Potencjał techniczny:
Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi, urządzeń i sprzętu jakimi dysponuje Wykonawca (wg minimum wymienionego w pkt. III.2. pkt 3).
Podwykonawstwo:
Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców, 60% wartości zamówienia musi jednak wykonać siłami własnymi. Informacja na temat podwykonawców.
Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej;
Wykonawcy występujący wspólnie (konsorcja/spółki cywilne) muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Fakt ustanowienia pełnomocnika musi wynikać jednoznacznie z załączonych dokumentów.
Jeżeli oferta wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców;
Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców występujących wspólnie i tak dokumenty wymienione w pkt 1-7 muszą być złożone przez każdy podmiot.
Postanowienia dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o kt órych mowa w
pkt VII.1., ppkt 2), 4), 5) i 7) składa dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) Nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) Nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, Ŝe uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymania w całości decyzji właściwego organu
c) Nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6), składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24, ust. 1, pkt 4-8 Ustawy Prawo zamówień publicznych. Dokumenty, o których mowa w pkt a) i c) oraz w zdaniu poprzednim powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym lub administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z zastrzeżeniem terminów, o których mowa powyżej.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzdkolo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Zarząd Dróg, ul. Toruńska 200, 62-600 Koło..
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.08.2007 godzina 12:00, miejsce: Powiatowy Zarząd Dróg, ul. Toruńska 200, 62-600 Koło, pok. 6..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Ogłoszenie przesłano na stronę Portalu UZP w dniu 07.08.2007 r.